Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση για τους οδηγούς ηλικίας άνω των 74 ετών
Με το παλαιό σύστημα θα εξετάζονται για έξι έως και εννέα μήνες όσοι θέλουν δίπλωμα οδήγησης σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, που συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου και κατατίθεται στη Βουλή.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το σχέδιο προβλέπει τη σύσταση επιτροπής η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα όπως προβλέπουν τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όμως, «όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί με τον νόμο 4599/2019 για την ασφαλιστική κάλυψη των υποψηφίων, επειδή θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα. Πρόκειται για επιστροφή σε ένα διάτρητο καθεστώς, με “λαδώματα” υπαλλήλων και συναλλαγές με εκπαιδευτές, ενώ οι μελλοντικοί οδηγοί πλήρωναν από 800 έως και 2.000 ευρώ για να πάρουν το δίπλωμα».
Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς ηλικίας άνω των 74 ετών καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση τους για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε σχεδόν όλα τα κράτη της Ε.Ε., ενώ προβλέπεται η συγκρότηση εκ νέου οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές που κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Επίσης, καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών (γουρούνες) που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ισχύουσα νομοθεσία. Κάθε δήμος ή περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών.
Τέλος, στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο συζητήθηκε η θέσπιση ελέγχων για την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς στο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Διαφάνειας διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον τομέα αυτό.
Εφημερίδα των Συντακτών